Przykładowe artykuły
Ważne - zdalne nauczanie
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 19:08
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 19:08
- Dyrektor
- Odsłony: 2506
Szanowni Rodzice uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wyszkach.
W związku z zagrożeniem koronawirusem i potrzebą odwołania zajęć dydaktycznych w szkołach chcemy wyjść naprzeciw potrzebom edukacyjnym Waszych podopiecznych. Pragniemy aby czas spędzony przez nich w domu nie był okresem, w którym będą pozbawieni kontaktu ze swoimi nauczycielami, wychowawcami, którzy zazwyczaj czuwają nad przyswajaniem wiedzy przez uczniów oraz rozwijaniem ich umiejętności. Zwracam się z prośbą do Uczniów jak również i do Rodziców aby wykorzystać w tym celu środki komunikacji elektronicznej. Nauczyciele, naszej szkoły, przygotowali uczniom zestawy ćwiczeń, zadań oraz będą udzielać im stosownych instrukcji za pośrednictwem strony internetowej szkoły w zakładce Dla uczniów i rodziców / Zdalne nauczanie. Nauczyciele będą kontaktować się z uczniami poprzez dziennik elektroniczny, telefonicznie oraz wykorzystując media społecznościowe.
W przyswajaniu wiedzy mogą być znaczną pomocą materiały prezentowane na stronach: www.gov.pl , www.cke.gov.pl ,www.epodreczniki.pl.
Uwagi techniczne:
Jeśli będą występowały problemy z ładowaniem kart pracy, które przygotowali nauczyciele, proszę o odświeżenie artykułu. (załadowanie kart może chwilę potrwać)
W przypadku braku możliwości wydrukowania kart prac, proszę aby uczniowie wykonywali zadania w zeszytach przedmiotowych podając jedynie odpowiedzi.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Wyszkach, mgr Jacek Falkowski.
p. Anna Twarowska
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 13:28
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 13:58
- Dyrektor
- Odsłony: 4832
MATEMATYKA /CHEMIA 30.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA 29.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 28.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 27.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 24.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 23.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA 22.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 21.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 17.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 16.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA 15.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA 08.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 07.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 06.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 03.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA /CHEMIA 02.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA 01.04.2020 - pobierz
MATEMATYKA, CHEMIA 31.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA IV, V, VIB ; CHEMIA KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA KLASA VIB, VIII,V - CHEMIA KLASA VII 27.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA, CHEMIA, ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 26.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA
KLASA VII, IV, V NA DZIEŃ 25.03.2020 - pobierz
MATEMATYKA
Klasa VIII
Temat : Rozwiazywanie zadań egzaminacyjnych
- Uczniowie rozwiązują arkusz egzaminacyjny nr 4 i jego rozwiązania przesyłają do 19.03.2020r nauczycielowi.
- Proszę o wykonanie modeli figur przestrzennych i przyniesienie ich do szkoły po przerwie:
- Sześcianu lub prostopadłościanu
- graniastosłupa
- ostrosłupa (siatki ostrosłupów są w podręczniku na str. 184 )
Klasa VI B
Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach dodatnich i liczbach ujemnych
Proszę o rozwiązanie kart pracy i przyniesienie ich po przerwie.
Klasa V
Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach naturalnych i ułamkach zwykłych
- Utrwalanie tabliczki mnożenia
- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pisemne – po 3 przykłady do danego działania
- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych -– po 3 przykłady do danego działania
Obliczenia proszę zapisać na kartce i przynieś do szkoły po przewie
Klasa IV
Temat: Powtórzenie wiadomości o liczbach naturalnych
- Utrwalanie tabliczki mnożenia
- Dodawanie i odejmowanie pisemne – po 3 przykłady do danego działania
- Mnożenie i dzielenie pisemne – po 5 przykładów do danego działania
Obliczenia proszę zapisać na kartce i przynieś do szkoły po przewie
CHEMIA
Klasa VIII
Temat: Szereg homologiczny alkoholi
Proszę o rozwiązanie kart pracy i przyniesienie ich po przerwie.
Klasa VII
Temat: Wiązanie kowalencyjne i jonowe
Proszę o rozwiązanie kart pracy i przyniesienie ich po przerwie.
Anna Twarowska
p. Bożena Pierzchało
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 11:26
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 11:26
- Dyrektor
- Odsłony: 4228
HISTORIA KLASA VIA /GEOGRAFIA KLASA VIA 30.04.2020 - pobierz
WoS KLASA VIII /HISTORIA KLASA V /GEOGRAFIA KLASA VII /DORADZTWO ZAWODOWEKLASA VII 29.04.2020 - pobierz
WoS KLASA VIII /GODZINA WYCHOWAWCZA KLASA V /HISTORIA KLASA VIB /EDB KLASA VIII 28.04.2020 - pobierz
GEOGRAFIA KLASA VIII /HISTORIA KLASA VIA /GEOGRAFIA KLASA VIB i klasa VII 27.04.2020 - pobierz
HISTORIA /GEOGRAFAIA 24.04.2020 - pobierz
HISTORIA /GEOGRAFIA KLASA VIA 23.04.2020 - pobierz
WoS KLASA VIII /HISTORIA KLASA V /GEOGRAFIA KLASA VII
/DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 22.04.2020 - pobierz
WoS - EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA VIII /GODZINA
WYCHOWAWCZA KLASA V /HISTORIA KLASA VIB / 21.04.2020 - pobierz
HISTORIA KLASA V /HISTORIA KLASA VIB /GEOGRAFIA KLASA V 17.04.2020 - pobierz
HISTORIA /GEOGRAFIA KLASA VIA 16.04.2020 - pobierz
WoS KLASA VIII /HISTORIA KLASA V /GEOGRAFIA KLSA VII /DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 15.04.2020 - pobierz
WoS /HISTORIA KLASA V; GEOGRAFIA /DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 08.04.2020 - pobierz
WoS KLASA VIII /EDB KLASA VIII /HISTORIA KLASA VIB /GODZINA WYCHOWAWCZA KLASA V 07.04.2020 - pobierz
GEOGRAFIA KLASA VIII, VII, VIB /historia VIA 06.04.2020 - pobierz
HISTORIA /GEOGRAFIA KLASA V, VIB 03.04.2020 - pobierz
HISTORIA KLASA VIA, GEOGRAFIA KLASA VIA 02.04.2020 - pobierz
WOS KLASA VIII, HISTORIA KLASA V, GEOGRAFIA KLASA VII, DORADZTWO ZAWODOWE KLASA VII 01.04.2020 - pobierz
GEOGRAFIA ZESZYT ĆWICZEŃ KLASA V - pobierz
GEOGRAFIA ZESZYT ĆWICZEŃ KLASA VI - pobierz
LEKCJE 31.03.2020 - pobierz
GEOGRAFIA KLASA VIB,VII,VIII ;HISTORIA VIA 30.03.2020 - pobierz
HISTORIA KLASA V 27.03.2020 - pobierz
KLASY V-VIII GEOGRAFIA 26,27,30.03.2020 - pobierz
KLASY IV-VIII HISTORIA, DORADZTWO ZAWODOWE 25.03.2020 - pobierz
KLASA VIII, VIA HISTORIA, WOS, EDB 25,27,31.03.2020 - pobierz
Historia kl. VI B
( 17.03.2020 r.)
Temat: Podsumowanie rozdziału IV ,, Od absolutyzmu do republiki”.( podr. str. 150)
- Wykonaj w zeszycie pisemnie zadania; 1, 3, 7 str. 150 ( w 7 można wpisać; prawda, fałsz, nie przepisywać zdań)
Historia – klasy; VI A ( 16.03.20 r.) i kl. VI B (20.03.20r) - temat mają wpisać uczniowie obu klas.
( Zaczynamy nowy rozdział, bardzo ważny ,, Upadek Rzeczypospolitej’’, II poł XVII, XVIII w.)
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów z Saksonii (od II poł. XVII w. do II poł. XVIIIw. 1763r.)
Podr. str. 152 – 157
Przeczytać temat i zapisać notatkę
- August II Mocny z dynastii Wettinów, książę Saksonii, jednego z państw niemieckich, królem Polski w latach 1697 – 1733.
- Stanisław Leszczyński królem Polski w latach 1704 – 1709 i 1733 -1736 i jego projekty reform ustrojowych dla Polski w rozprawie ,, Głos wolny wolność ubezpieczający ‘’
- proponował ograniczyć liberum veto, powiększyć armię do 100 tys. żołnierzy, przyznanie chłopom wolności osobistej, zamienić im pańszczyznę na czynsz.
- Stanisław Konarski – publicysta, nauczyciel, również proponował reformy RP- str. 156. W dziele ,, O skutecznym rad sposobie’’, w 1740 r. założył szkołę Collegium Nobilium str. 156. (Przeczytać, to ważne.)
- Rządy Augusta III Sasa w RP przez 30 lat ( 1733 -1763) i ocena jego panowania. ( str.155)
Pisemnie 1 i 3 str. 157
PROPONOWANE LINKI:
- https://epodreczniki.pl/a/film/D158xFO1L
Wos kl. VIII
( 17. 03. 20 i 18.03.20)
Temat: Władza ustawodawcza w III RP – Sejm i Senat, ( Parlament, legislatywa)
Zapisać notatkę w zeszycie:
- Władza ustawodawcza jest wybierana przez obywateli w wyborach powszechnych. Fundamentalne zasady demokracji; suwerenność narodu, wolność słowa, pluralizm polityczny.
- Co to znaczy demokracja przedstawicielska lub pośrednia?
- to pełnoletni obywatele kraju wybierają swoich przedstawicieli, którzy w naszym imieniu będą sprawowali władzę, frekwencja wyborcza.
- Wybory pięcioprzymiotnikowe;
(zapoznaj się ze schematem s. 132) powszechne, tajne, bezpośrednie, równe, proporcjonalne.
- Organizacja Sejmu i Senatu s. 133, czynne i bierne prawo wyborcze.
- Funkcje Sejmu i Senatu – przepisać, tylko skrócić.
Wykonaj pytanie 2 lub 3 s.135
Temat: Władza wykonawcza w RP: Prezydent i Rada Ministrów (Rząd)
Notatka do zeszytu:
- Sposób wyboru i podstawowe kompetencje Prezydenta RP.
- Działania urzędującego Prezydenta RP
- Prezydenci III RP wybrani w wyborach powszechnych i ich życiorysy polityczne. Przeczytaj s. 136 -137
- Rozdział V Konstytucji RP z 2. 04. 1997 r. – Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej.
Wykonaj pisemnie:
- Wypisz pięć uprawnień Prezydenta RP i uzasadnij dlaczego te wybrałeś/ wybrałaś?
- W dobie trwającej pandemii Koronawirusa, poszukaj informacji o działaniach obecnego Prezydenta Andrzeja Dudy i Premiera Mateusza Morawieckiego.
- Ile lat trwa kadencja w Polsce prezydenta? A ile premiera?
PROPONOWANE LINKI:
- Konstytucja RP:
- https://www.youtube.com/watch?v=3aKtvALkqa4
- https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo
Trójpodział władzy
- https://www.youtube.com/watch?v=EoEoaCh_05I
EDB KL.VIII
17.03. 2020 r. i 24.03. 2020 r.
Temat: Polska a bezpieczeństwo międzynarodowe.
Podr. s. 114 – 122 temat na 2 godz.
Notatka do zeszytu
- Geopolityczne uwarunkowania bezpieczeństwa Polski, wynikające z położenia Polski. Przeanalizować tabelę str. 115 – wypisz trzy twoim zdaniem najważniejsze.
- Wyjaśnij pojęcia i określenia; geopolityka, bezpieczeństwo Polski, Trójmorze, Grupa Wyszehradzka, V 4.
- Rola organizacji międzynarodowych w zapewnieniu bezpieczeństwa Polski.
Pisemnie polecenia;
2, 3, 5/ 122 str.
POLECANE LINKI:
Droga do ONZ:
- https://www.youtube.com/watch?v=uWZyP4tkdAw
NATO
- https://www.youtube.com/watch?v=6MdY0ynquik
- https://www.youtube.com/watch?v=EQ6-SsnYasY
Flaga Unii
- https://www.youtube.com/watch?v=Sf4wQelFPeM
Historia klasa V (zapisać w zeszycie z datą 18 marca 2020 r. i wykonać polecenia z podręcznika oraz materiały polecone przez nauczyciela) Temat str.160 - 164
Temat : Zanim powstała Polska.
PRACA Z MAPĄ - str. 163
Wykonaj pisemnie 1 i 2 polecenie ze str. 163
SPRAWDŹ SIĘ – STR. 164 ZADANIE 1/ 164 - PISEMNIE
Poniżej zamieszczam linki do wykorzystania na tę i następną lekcję.
https://www.youtube.com/watch?v=-PHjsA5vGC8 - PIASTOWIE, CHRZEST POLSKI I POCZĄTKI PAŃSTWA POLSKIEGO - Odc. 1 ( z kanału YouTube Mówią wieki)
https://www.youtube.com/watch?v=a1oqga-LWck - Pomniki Historii odc.19 – Biskupin (Narodowy Instytut Dziedzictwa / TV NID)
https://www.youtube.com/watch?v=Ley4d6L8W8E - Skąd właściwie wziął się Mieszko I? Ale Historia odc. 117
Geografia klasa VIII
Temat z dn. 16. 03. 2020 r. Proszę wpisać do zeszytu temat i notatkę w formie punktów.
Temat : Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.
( podr. Str. 110 – 115)
- Jak powstają tornada?
- Gwałtownie wirująca kolumna powietrza powstaje, kiedy gorące i wilgotne powietrze znad Zatoki Meksykańskiej napotyka zimne i suche powietrze znad Gór Skalistych. To ciemny lej połączony szerszym końcem z chmurą burzową.
- 2.Aleja Tornad – s. 111
- To pas o szerokości ok. 650 km., między Meksykiem a Dakotą Południową. ( Ponad tysiąc rocznie w USA )
- Skutki tornad zależą od ich siły, zniszczenia i szkody.
- Cyklony tropikalne. – s. 112, analiza mapy.
- To głębokie ośrodki niskiego ciśnienia atmosferycznego, które tworzą się nad silnie nagrzanymi oceanami w obszarach międzyzwrotnikowych. Przypominają olbrzymi wir, w środku z okiem.
- Nazwy cyklonów tropikalnych w innych częściach świata; huragany, tajfuny, willy- willy.
Wykonać pisemnie do zeszytu - ćwiczenie 2/ 115 s. ( podr.)
Zeszyt ćwiczeń 50% str. 50 -52
PRZYDATNE LINKI/STRONY:
- https://www.youtube.com/watch?v=S1DBwthOTs4
- https://www.youtube.com/watch?v=PhxZgzZT-uA
- https://www.national-geographic.pl/national-geographic/przyroda/tornado
GEOGRAFIA KL.VII
Temat z dn. 16.03.2020 r. i 18.03. ( wpisać dwie daty, bo uwzględniam wykonywanie poleceń w zeszytach ćwiczeń)
Temat : Gospodarka morska w Polsce.
Podr. S. 142 -144 Wpisać temat i punkty do zeszytu
- Dostęp do Morza Bałtyckiego umożliwia nam rozwój handlu, przemysłu stoczniowego, rybołówstwa i turystyki.
- W portach morskich w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Świnoujściu odbywa się załadunek towarów na statki i ich rozładunek. – analiza mapy s. 142
- Terminale – miejsce rozładunku, załadunku towarów, np. ropy naftowej, sprzętu elektronicznego.
- Polskie stocznie i rybołówstwo.
Pisemnie- ćwiczenie z podręcznika 3/ s. 144 oraz w zeszycie ćwiczeń pisemnie strony 88 -89
POLECANE LINKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=Rpu515D6FoU
- https://www.youtube.com/watch?v=TQEfHuYg5Bg
- https://www.youtube.com/watch?v=jrDpe5lpPc4
- https://www.youtube.com/watch?v=3wvfEYWMJGM
GEOGRAFIA klasy - VI A - wpisać datę 19.03.2020 r.
i klasa VI B data 16.03.2020 r.
Temat dla klas VI A I KL. VI B
Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.
Podręcznik str. 96 – 105
Notatka do zapisania w zeszycie
- Czym jest gospodarka?
- to wszystkie działania polegające na wytwarzaniu dóbr i świadczeniu usług w celu zaspokojenia potrzeb ludności. Dzieli się na trzy sektory: rolnictwo, przemysł i usługi.
- 2.Rolnictwo - to sektor gospodarki, który obejmuje działalność polegającą na uprawie roślin i hodowli zwierząt.
- Kraj w pigułce; Dania i Węgry- przeczytać str. 96 – 97
- Warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa - (podr. str. 99)
- Porównanie cech rolnictwa Danii i Węgier;
- Dania; obszar nizinny, klimat umiarkowany ciepły morski, łagodne zimy, gleby średnio żyzne, korzystne warunki pozaprzyrodnicze
- Węgry; kraj nizinny, żyzne gleby, klimat umiarkowany ciepły, gorsze warunki pozaprzyrodnicze.
GEOGRAFIA KL. V
Data 20.03. 2020 r
Temat: Pogoda a klimat.
Podr. Str. 102 – 107
Notatka do zeszytu
- Pogoda to stan atmosfery w określonym miejscu i czasie. Składniki; temperatura powietrza, zachmurzenie, opady, ciśnienie atmosferyczne, wiatr,
- Klimat to warunki pogodowe występujące na danym obszarze w ciągu roku i powtarzające się w kolejnych latach.
- Elementy klimatogramu – wykresu klimatycznego. Co zawiera? Przeanalizować str. 103
- Jak czytać klimatogram? Str. 104
- 4.Obliczanie średniej rocznej amplitudy temperatury powietrza. To różnica między temperaturą w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu roku.
- 5.Obliczanie średniej rocznej temperatury powietrza i rocznej sumy opadów.
Praca domowa
Ćwiczenie 2 podr. str. 107
POLECANE LINKI:
- https://www.youtube.com/watch?v=FL-Xu657ScI
- https://www.youtube.com/watch?v=ibgUl4RGA8w
Bożena Pierzchało
p. Maria Porucznik
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 11:19
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 11:19
- Dyrektor
- Odsłony: 7153
JĘZYK POLSKI KLASA IV 30.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 30.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 30.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 30.04.2020 - pobierz 1 ; pobierz 2
JĘZYK POLSKI KLASA IV 29.04.2020 - pobierz ;załącznik
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 29.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 29.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIII 29.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 28.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 28.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 28.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 28.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 27.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 27.04.2020 - pobierz; załącznik
JĘZYK POLSKI KLASA VII 27.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 27.04.2020 - pobierz; załącznik
JĘZYK POLSKI KLASA IV 24.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 24.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 24.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 23.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 23.04.2020 - pobierz
JĘZYK PLOSKI KLASA VII 23.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 23.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 22.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 22.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLAS VII 22.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 22.04.2020 - pobierz ;załącznik
JĘZYK POLSKI KLASA IV 21.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 21.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 21.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 21.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 17.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 17.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 17.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 17.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 16.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIA 16.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 16.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 16.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 15.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 15.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 15.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 15.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 08.04.2020 - pobierz
JĘZYKO POLSKI KLASA VIA 08.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 08.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIII 08.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 07.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 07.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VII 07.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIII 07.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA IV 06.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 06.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VII 06.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 06.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 03.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 03.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 03.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 03.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 02.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 02.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 02.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 02.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 01.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIA 01.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 01.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 01.4.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 31.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 31.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 31.03.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIII 31.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 30.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 30.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 30.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 27.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 27.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA IV 27.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 26.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 26.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 26.03.2020 - pobierz
język polski klasa IV 26.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA IV 25.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIA 25.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VII 25.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIII 25.03.2020 - pobierz
Czas na język polski kl. VIII
Witam serdecznie!
W związku z zaistniałą sytuacją bardzo proszę o samodzielną pracę uczniów w ramach przygotowania do egzaminu. Materiał przewidziany programem w większości został zrealizowany; pozostał właściwie tylko jeden utwór: ,,Artysta” Sławomira Mrożka (omówimy po powrocie do szkoły).
W związku z powyższym przesyłam wykaz treści do powtórzenia i utrwalenia:
- LEKTURY!!!
Tytuły, autorzy, bohaterowie, świat przedstawiony, wątki, motywy, przesłania i nauki ponadczasowe. (Zeszyt lektur!)
- NAUKA O JĘZYKU!!!
a) Fleksja: części mowy i ich formy fleksyjne, funkcje w zdaniu.
b) Składnia: wypowiedzenia i ich podział, budowa, wykresy zdań, rodzaje związków
wyrazowych( zgody, rządu, przynależności)
c) Fonetyka: podział głosek, zjawiska fonetyczne, funkcja głoski ,,i”.
d) Słowotwórstwo: tworzenie nowych wyrazów – ich budowa i znaczenie, formanty
słowotwórcze - ich podział i funkcje.
e) Zasady ortograficzne, interpunkcyjne i akcent w języku polskim.
f) Mowa zależna i niezależna.
- FORMY WYPOWIEDZI PISEMNYCH!!!
- Budowa trójdzielna wypowiedzi: WSTĘP, ROZWINIĘCIE ZAKOŃCZENIE
- Elementy kompozycyjne poszczególnych form wypowiedzi krótkich i dłuższych:
zaproszenie, ogłoszenie, dedykacja, opis, wypowiedź argumentacyjna, list, życzenia, podanie, charakterystyka, rozprawka, opowiadanie, przemówienie,
- doskonalenie umiejętności językowych w zakresie: wzbogacania słownictwa, logicznego toku narracji, dostosowania stylu do wypowiedzi.
- umiejętność interpretowania tekstu, uzasadniania własnego zdania czy stosunku do
wskazanego problemu.
- Znajomość terminów, pojęć językowych i literackich:
koniugacja, deklinacja, oboczności głoskowe, równoważnik zdania, wypowiedzenie, zdanie,
rodzaje i gatunki literackie oraz ich wyznaczniki, środki poetyckie i ich funkcje w utworze, liryka pośrednia i bezpośrednia, narrator, narracja, fabuła, watek, akcja, podmiot liryczny, bohater literacki, budowa dramatu, tragedia, komedia, rodzaje komizmu, akt, scena, didaskalia, związki frazeologiczne - ich źródła i znaczenie, symbol, alegoria.
Życzę owocnej pracy. Mam nadzieję, że ten czas spędzicie pożytecznie i bezpiecznie. Po powrocie do szkoły, zgodnie z wcześniejszą umową, przeprowadzimy egzamin próbny w ramach lekcji.
Proszę korzystać z możliwości rozwiązywania testów próbnych ze strony CKE!
CZAS NA JĘZYK POLSKI - KLASA IV
Witajcie czwartoklasiści! Myślę, że już odpoczęliście i jesteście gotowi do niezwykłej podróży w niezapomniany świat dzieciństwa. Zapraszam na spotkanie ze znanymi i nieznanymi bohaterami opowieści, które, myślę, że dobrze znacie.
START!
TEMAT: Baśnie – najpiękniejsze opowieści dzieciństwa.
1.Czym jest baśń? Dopisz wyrazy bliskoznaczne.
BAŚŃ - niezwykła opowieść, bajka ........................., ....................., ........................, ......................, ..........................
2. Cechy gatunkowe utworu.
Baśnie są utworami epickimi, czyli o świecie przedstawionym opowiada narrator.
Wyznaczniki gatunkowe baśni:
- dłuższe opowiadanie, w którym występują elementy fikcyjne i fantastyczne,
- pojawiają się motywy niezwykłych postaci, przedmiotów, zjawisk o magicznych
właściwościach np. wróżki, czarnoksiężnicy, królewny, żywa woda, czapka niewidka,
smoki, itp.
- występują bohaterowie pozytywni i negatywni,
- dobro zawsze zwycięża zło,
- z utworu wypływa pouczenie, jak należy postępować w życiu,
3. Przeczytaj baśń ,,Kopciuszek ‘” i wypełnij karty pracy 1. i 2.
Podręcznik !Kolejny rozdział.
4. Przypomnij sobie popularne baśnie i uzupełnij odpowiednimi elementami tabelę.(jeśli jakiś element nie występuje wstaw kreskę).karta pracy nr 3.
5. Przygotuj piękne opowiadani- ustnie -ulubionej baśni dzieciństwa.
Karta pracy 1.
Świat baśni
1. Wybierz właściwe dokończenia podanych zdań. W tym celu zakreśl 1 lub 2, a następnie A lub B.
• Baśń Kopciuszek rozpoczyna się od słów „Pewnego razu”, zatem w tekście mamy do czynienia z
1. | czasem dokładnie określonym, |
|
A. | możemy go wskazać na osi czasu. |
2. | czasem bliżej nieokreślonym, | B. | nie umiemy go powiązać z żadnym momentem w historii ludzkości. |
• W baśni „Kopciuszek” akcja rozgrywa się w
1. | miejscu, które możemy wskazać na mapie, | zatem jest to |
A. | miejsce bliżej nieokreślone. |
2. | miejscu, którego nie znajdziemy na mapie, | B. | miejsce dokładnie określone. |
2. Wstaw w kratki cyfry od 1 do 5, tak aby podane wydarzenia ułożyły się w kolejności chronologicznej. Następnie przy zdarzeniach fantastycznych narysuj gwiazdkę.
Ukazanie się ogłoszenia o balu.
Zjawienie się wróżki.
Zgubienie pantofelka przez Kopciuszka.
Wyczarowanie przez wróżkę sukni i pantofelków dla Kopciuszka.
Wykonywanie przez Kopciuszka ciężkich prac w domu macochy.
Pojawienie się Kopciuszka na balu.
Smutek i płacz Kopciuszka z powodu niemożności pójścia na bal.
Przemiana myszek w konie.
Zaczarowanie jaszczurek w lokajów.
Zamiana dyni w piękną karocę.
Druga wizyta Kopciuszka w pałacu królewicza.
Poszukiwania właścicielki szklanego pantofelka.
Ostrzeżenie wróżki.
Ślub Kopciuszka i królewicza.
Karta pracy 2.
Kim jesteś, Kopciuszku?
1. Ustal, które z podanych stwierdzeń na temat Kopciuszka są prawdziwe. Jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, zakreśl P, jeśli fałszywe – F.
Tytułowa bohaterka miała wiele zalet. | P | F |
Kopciuszek to półsierota. | P | F |
Dziewczynka była spokrewniona z wróżką. | P | F |
Na co dzień bohaterka wyglądała szykownie. | P | F |
Kopciuszek nie przejmował się szyderstwami sióstr i macochy. | P | F |
2. Podane zdania przekształć tak, aby podkreślone zwroty i wyrażenie zastąpić nowo poznanym słownictwem. Pamiętaj, aby nie zmienić sensu zdań.
a) Podczas balu wszyscy patrzyli na Kopciuszka z przyjemnością i podziwem.
…………………………………………………………………………………………………..
b) Dzięki Kopciuszkowi siostry wyglądały na balu modnie i elegancko.
…………………………………………………………………………………………………..
c) Szklany pantofelek idealnie pasował na stopę Kopciuszka.
…………………………………………………………………………………………………..
d) Siostry i macocha Kopciuszka często wyśmiewały się z dziewczynki.
………………………………………………………………………………………………
KARTA PRACY NR 3.
Elementy baśniowe |
,,Jaś I Małgosia” |
,,Czerwony Kapturek” |
,,Królewna Śnieżka” |
,,Kot w butach” |
,,O rybaku i złotej rybce” |
Wybrana przez Ciebie baśń |
Główny bohater – pozytywna postać | ||||||
Bohater o negatywnych cechach |
||||||
Niezwykły pomocnik głównego bohatera | ||||||
Magiczne przedmioty – ich właściwości | ||||||
Zadanie głównego bohatera | ||||||
Niezwykłe wydarzenia |
.
Nauka - morał |
Czas na język polski - Klasa VII
Witam serdecznie.
W związku z tym, że planowaliśmy omawianie lektury ,,Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego przesyłam zagadnienia do opracowania w czasie przerwy.
Proszę przygotować materiał na kartkach, ewentualnie w zeszytach do lektur, zostanie on omówiony po powrocie do szkoły.
- Zapoznać się z życiorysem pisarza; przygotować krótką notę biograficzną – może być kalendarium.
- Wynotować w tabeli:
Fakty z życia pisarza | Analogia w powieści (bohaterowie, miejsce, wydarzenia, które można uznać za autobiograficzne) |
- Przygotować w punktach watki głównych bohaterów: Marcin Borowicz i Andrzej Radek.
- Czym była rusyfikacja ? Wskazać jej elementy w klerkowskim gimnazjum i poprzeć przykładami.( nauka w szkole, nauczyciele, kary i nagrody…)
- Postać Bernarda Zygiera i przebieg niezwykłej lekcji języka polskiego.
- Sposoby walki młodzieży o polskość w czasach zaborów (konkretne działania uczniów).
- Wpływ utworu Adama Mickiewicza na świadomość narodową młodych Polaków (przeżycia uczniów i nauczyciela podczas recytacji ,,Reduty Ordona” ).
- O dojrzewaniu do patriotyzmu w świetle przemiany wewnętrznej Marcina Borowicza.
Życzę owocnego spotkania z bohaterami lektury.
Jednocześnie proszę o uczciwe przestrzeganie zasad w tym trudnym czasie próby, którą jak sądzę, możemy określić mianem współczesnej postawy patriotycznej.
Pozdrawiam.
Maria Porucznik
p. Marta Warpechowska
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 11:07
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 11:07
- Dyrektor
- Odsłony: 4504
JĘZYK POLSKI KLASA V 30.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 30.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 29.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 29.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V SPRAWDZIAN (dostępny od godz.9:00 28.04.2020) - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 28.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 27.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 27.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 23.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 23.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 22.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 22.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 21.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA VIB 21.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 16.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 16.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 15.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 15.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 08.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 08.04.2020 - pobierz
JEZYK POLSKI KLASA V 07.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 07.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 06.04.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK PRACA DOMOWA - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 06.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 02.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 02.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 01.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 01.04.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 31.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 31.03.2020 - pobierz ;karta pracy 1 - pobierz ; karta pracy 2 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 30.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK DO PRACY DOMOWEJ - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VIB 30.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK DO PRACY DOMOWEJ - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 26.03.2020 - pobierz ;ZAŁĄCZNIK DO PRACY DOMOWEJ - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VI 26.03.2020 - pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA V 25.03.2020 -pobierz
JĘZYK POLSKI KLASA VI 25.03.2020 - pobierz
język polski
KLASA V
- Przeczytać „Katarynkę” (wykonać notatki z treści na kartce).
- Przeczytać mity z podręcznika:
- „Mit o powstaniu świata”
- „Mit o Demeter i Persefonie”
- „Mit o Syzyfie”
Do wszystkich mitów sporządzić ramowy plan wydarzeń (na kartce)
- Zapoznać się z tematem: Ci nieznośni bogowie olimpijscy. (podręcznik str.206-207)
- W zeszycie do lektur zapisujemy na nowej stronie kolejny tytuł MITOLOGIA! (oczywiście wcześniej powinno być napisane wypracowanie z lektury „Tajemniczy ogród”)
- Temat: Jesteśmy gośćmi na Olimpie.
(pod tematem zapisujemy notatkę)
Olimp-siedziba bogów
Zeus – pan nieba i ziemi, władca bogów i ludzi; atrybut-piorun
Hera- opiekunka małżeństw, siostra i żona Zeusa; atrybut-owoc granatu;
Demeter- bogini urodzaju i przyrody; atrybut-kłosy zbóż;
Posejdon- bóg mórz i oceanów; atrybut-trójząb;
Hefajstos – bóg sztuki kowalskiej i ognia; atrybut-młot
Hades- bóg świata podziemnego; atrybut-klucze
Hebe- bogini młodości
Hekate- bogini ciemności
Atena- bogini mądrości i sprawiedliwej wojny; atrybut-sowa i tarcza;
Hermes- posłaniec bogów; atrybut-kaduceusz i skrzydlate sandały;
Afrodyta- bogini piękności i miłości; atrybut-morska piana, róża;
Ares- bóg wojny; atrybut-miecz;
Artemida- bogini łowów; atrybut-łuk;
Apollo- bóg sztuki; atrybut-lira;
Persefona- bogini podziemia;
Hestia- bogini ogniska domowego;
Eris- bogini niezgody;
Helios- bóg światła
Cerber- trójgłowy pies strzegący wejścia do świata podziemnego
Charon- przewoźnik dusz zmarłych
- - moneta wkładana do ust umarłego, opłata za przewiezienie rzeką Styks do świata zmarłych
ambrozja i nektar – pokarm i napój dające nieśmiertelność
(proszę się nauczyć, po powrocie do szkoły z tych treści będzie kartkówka)
- Temat: Praktyka czyni mistrza-ćwiczymy pisownię wyrazów z „ch” i „h”.
Podręcznik str. 238
- W zeszycie przedmiotowym (nie do lektur) wykonać pol. 1, 2 str. 238 pol. 4 str. 239;
- Zeszyt ćwiczeń str.78-81
- Temat: Pan przecinek przychodzi z wizytą.
Podręcznik str.220
- W zeszycie przedmiotowym wykonać pol.1, 2, 3, 4 str. 221
- Zeszyt ćwiczeń str. 99-100
KLASA VI B
- Przeczytać tekst „Tam, gdzie mieszka Muzyka”
- Zapoznać się z tematem: Ludzie muzyki (podr. str.198-199)
Temat: Ludzie muzyki.
- Wykonać w zeszycie pol. 1, 2, 4 str. 200
- Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski
Podręcznik str.204-207
- Wykonać w zeszycie pol. 4 str. 205 pol. 6, 7, 8 str.206
(ustnie wykonać wszystkie polecenia)
- Zeszyt ćwiczeń str.89-93
- Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?
Podręcznik str.227
- Wykonać w zeszycie pol.1 str.227 pol.2, 4 str. 228
- Zeszyt ćwiczeń str. 49-52
- Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym- przypomnienie wiadomości.
Podręcznik str.232-233
- Wykonać w zeszycie pol.1 str.232 pol. 3 str.232
- Zeszyt ćwiczeń str. 107-108
- Zapoznać się z tematem: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy? Podręcznik str. 216-217
- Wykonać pisemnie na kartce polecenie 4 str.218- piszecie opowiadanie twórcze, nie plan wydarzeń.
- Kolejna lektura- „Ania z Zielonego Wzgórza” (zachęcam do czytania w wolnym czasie)
UWAGA UCZNIOWIE KLASY V i VI B! ZOSTAŁA ZWIĘKSZONA LICZBA ZADAŃ W STOSUNKU DO TEGO, CO OTRZYMALIŚCIE W ŚRODĘ.
p. Joanna Kuderska-Jakonczuk
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 10:41
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 10:41
- Dyrektor
- Odsłony: 4797
BIOLOGIA KLASA V 29.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIB 29.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 29.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 29.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 28.04.2020 - pobierz; załącznik1, załącznik2
BIOLOGIA KLASA VIII 27.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA IV 27.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIA 24.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 24.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V 22.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIB 22.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 22.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 21.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 17.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 16.04.2020 /23.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V 15.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ,załącznik2
BIOLOGIA KLASA VIB 15.04.2020 /KLASA VIA 17.04.2020 - pobierz ;załącznik1 ;załącznik2
BIOLOGIA KLASA V 08.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIB 08.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 08.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 07.04.2020 - pobierz ;załącznik 1 ;załącznik 2
BIOLOGIA KLASA VIII 06.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA 03.04.2020 - pobierz
BILLOGIA KL VII 03.04.2020 - pobierz ;załącznik 1; załącznik 2
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 01.04.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA VIII 26.03-02.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V 01.04.2020 - pobierz, załącznik 1 ,załącznik 2
BILOOGIA KLASA VII 31.03.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIII 30.03.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA IV 30.03 I 06.04.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VIA 27.03.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA VII 27.03.2020 - pobierz
WYCHOWANIE DO ŻYCIA KLASA V 25.03.2020 - pobierz
BIOLOGIA KLASA V
18.03.2020
TEMAT: Budowa i różnorodność grzybów i porostów.
Str. 81-87
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL
Notatka w zeszycie – można przepisać lub wkleić
- Cechy grzybów i środowisko życia
- Tworzą odrębne królestwo
- Ich komórki pokryte są ścianą komórkową zawierającą chitynę
- Mają kilka jąder komórkowych w jednej komórce (są komórczakami)
- Odżywiają się cudzożywnie
- Żyją na lądzie, w miejscach wilgotnych, ciepłych i zacienionych
- Niektóre grzyby żyję na powierzchni lub wewnątrz innych organizmów
- Podział grzybów
Jednokomórkowe | Wielokomórkowe |
Zbudowane są z jednej komórki o mikroskopijnych rozmiarach np. drożdże. Wyjątkiem jest pleśniak – można go zobaczyć gołym okiem. | Zbudowane są z części podziemnej (luźno ułożone strzępki grzybni) oraz owocnika (kapelusz, trzon) np. muchomor czerwony |
Zeszyt ćwiczeń
3/56
- Czynności życiowe (proszę wypisać informacje w oparciu o podręcznik str. 83)
- Odżywianie………………………………………………………………………………………………
- Oddychanie……………………………………………………………………………………………..
- Rozmnażanie……………………………………………………………………………………………
- Znaczenie w przyrodzie i gospodarce człowieka
Zeszyt ćwiczeń
9/58
- Budowa i znaczenie porostów.
Zeszyt ćwiczeń
10/58
25.03.2020
TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby”
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/bakterie/Dd7aCGXvP
https://epodreczniki.pl/a/protisty/DEyCIy5g9
https://epodreczniki.pl/a/grzyby/DTUlQhgeL
Zeszyt ćwiczeń : Sprawdź czy potrafisz str. 59-61
Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem
„ Znam i podziwiam bakterie, protisty, grzyby i porosty”.
- Praca powinna zawierać krótki opis 2 gatunków bakterii, 2 gatunków protistów, 2 gatunków grzybów i 2 gatunków porostów (łącznie 8 gatunków)
- Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku, np. jakie choroby wywołuje lub do czego jest wykorzystywana.
- Forma pracy do wyboru
- Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
- Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
- Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
- Czas realizacji
do 31 marca
- Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
BIOLOGIA KLASA VIA
20.03.2020
TEMAT: Przegląd i znaczenie gadów.
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
Str. 107-111
Notatka w zeszycie
- Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
- Jaszczurki…………………………………………………….
- Węże…………………………………………………………..
- Żółwie…………………………………………………………
- Krokodyle……………………………………………………
Zeszyt ćwiczeń
2/89
3/90
4/90
5/90
- Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.
Zeszyt ćwiczeń
9/92
Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem
„ Znam płazy i gady”.
- Praca powinna zawierać krótki opis 3 gatunków płazów (po jednym bezogonowym, ogoniastym i beznogim), 4 gatunków gadów (po jednej jaszczurce, wężu, żółwiu i krokodylu), (łącznie 7 gatunków)
- Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku.
- Forma pracy do wyboru
- Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
- Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
- Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
- Czas realizacji
do 31 marca
- Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
BIOLOGIA KLASA VIB
18.03.2020
TEMAT: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
str. 103-106
Notatka w zeszycie
- Środowisko życia i cechy charakterystyczne gadów.
- Organizmy zmiennocieplne, występują na wszystkich kontynentach oprócz Antarktydy.
- Posiadają zdolność popadania w stan odrętwienia (hibernacji) przy spadku temperatury.
- Żyją głownie w środowisku lądowym lub wodno-lądowym.
- Ich ciało jest pokryte grubą skorą w której znajdują się rogowe łuski i tarczki
- Czynności życiowe gadów (uzupełniamy na podstawie podręcznika)
- Odżywianie…………………………………………………………………………………………………….
- Oddychanie…………………………………………………………………………………………………….
- Rozmnażanie ………………………………………………………………………………………………….
25.03.2020
TEMAT: Przegląd i znaczenie gadów.
Polecam wykorzystanie materiałów
https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
Str. 107-111
Notatka w zeszycie
- Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
- Jaszczurki…………………………………………………….
- Węże…………………………………………………………..
- Żółwie…………………………………………………………
- Krokodyle……………………………………………………
Zeszyt ćwiczeń
2/89
3/90
4/90
5/90
- Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.
Zeszyt ćwiczeń
9/92
Str. 107-111
Notatka w zeszycie
- Podział gadów (dopisujemy przykłady gatunków)
- Jaszczurki…………………………………………………….
- Węże…………………………………………………………..
- Żółwie…………………………………………………………
- Krokodyle……………………………………………………
Zeszyt ćwiczeń
2/89
3/90
4/90
5/90
- Znaczenie gadów w przyrodzie i w życiu człowieka.
Zeszyt ćwiczeń
9/92
Proszę o przygotowanie przez każdego ucznia pracy pod tytułem
„ Znam płazy i gady”.
- Praca powinna zawierać krótki opis 3 gatunków płazów (po jednym bezogonowym, ogoniastym i beznogim), 4 gatunków gadów (po jednej jaszczurce, wężu, żółwiu i krokodylu), (łącznie 7 gatunków)
- Opis – cechy budowy, środowisko życia, czynności życiowe i ciekawostka o danym gatunku.
- Forma pracy do wyboru
- Prezentacja multimedialna – maksymalnie 10 slajdów
- Album w formacie zeszytowym lub A4 – maksymalnie 10 stron
- Nagranie krótkiego filmu z opisem wybranych gatunków – może być kilka krótszych filmików.
- Czas realizacji
do 31 marca
- Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Prace w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
BIOLOGIA KLASA VII
17.03.2020
Temat: Zasady działania układu wydalniczego.
Str. w podręczniku 155-156
Filmy do obejrzenia
Pojęcia do wyjaśnienia w zeszycie
Filtracja…………………………………………..
Resorpcja………………………………………..
20.03.2020
Temat :Higiena i choroby układu wydalniczego
Str. w podręczniku. 157-160
Do uzupełnienia karta pracy
Sposób dostarczenia
Poczta - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
messenger - Joanna Kuderska-Jakonczuk
Karty pracy w wersji papierowej będzie można oddać po powrocie do szkoły, ale proszę o wysłanie zdjęć poszczególnych stron potwierdzających ich wykonanie.
Proszę o podpisywanie prac imieniem i nazwiskiem.
W przypadku wątpliwości proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny, pocztę lub Messenger.
24.03.2020
TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z układu wydalniczego.
Str. 161-162
Proszę wykonać w zeszycie zadania „Wiesz czy nie wiesz?”
Higiena i choroby układu wydalniczego imię i nazwisko ………………………
Karta pracy
Klasa VII
- 1.Uzupełnij poniższe zdania tak, aby stanowiły poprawny opis zasad higieny układu wydalniczego.
- 1.Należy dbać o higienęosobistą,ponieważ ………………………………………………………….
- 2.Odpowiedni ubiór zapobiega ………………………………………………………………………..
- 3.Zbyt duże spożycie soli jestniezdrowe,ponieważ ………………………………………………….
- 4.Regularne
- 2.Poniżej przedstawiono opisy trzech przypadków chorób układu wydalniczego. Rozpoznaj, na jaką chorobę cierpią te osoby. Wpisz nazwy chorób we właściwe miejsca.
Przypadek 1
Pan Kazimierz bardzo źle czuł się w pracy. Po przyjściu do domu położył się, aby odpocząć. Jednak po chwili w lewym boku zaczął odczuwać bardzo silny ból promieniujący w kierunku nogi. Żona pana Kazimierza, widząc, że sytuacja jest poważna, wezwała pogotowie. Lekarz spytał, czy w ostatnim czasie pacjent robił jakieś badania. Po przejrzeniu wyników okazało się, że w badaniu moczu ujawniły się liczne kryształy soli wapnia (tzw. piasek nerkowy).
Nazwa choroby: …………………………………………………………………………………………………..
Przypadek 2
Zosia ma 6 lat i zazwyczaj to wesoła, pełna energii dziewczynka. Jednak od kilku dni jest stale niespokojna i rozdrażniona. Nie chce jeść ani pić, za to często chodzi do toalety. Dodatkowo Zosia skarży się na ból w czasie oddawania moczu, a także na bolesność dolnej części pleców. Kiedy mama zmierzyła dziewczynce temperaturę, okazało się, że ma niezbyt wysoką gorączkę – 37,5°C.
Nazwa choroby: ……………………………………………………………………………………………………
Przypadek 3
Pani Jolanta od lat choruje. Stwierdzono u niej m.in. nadciśnienie tętnicze, miażdżycę oraz przewlekłą chorobę nerek. Cierpi na bóle w okolicy pleców, ma problemy z układem kostnym (skłonność do złamań, bóle stawów). Jest osłabiona, traci na wadze, a także ma kłopoty z pamięcią i zasypianiem. Musi stosować specjalną dietę, w której podstawą jest ograniczanie spożywania białka. Pani Jolanta od roku jest regularnie poddawana zabiegowi dializy. Przypuszczalnie czeka ją operacja – przeszczep nerki.
Nazwa choroby: ……………………………………………………………………………………………………
- 3.Na podstawie animacji Dializa odpowiedz na poniższe pytania.
- Czy krew w dializatorze miesza się z płynem dializującym?
…………………………………………………………………………………………………
- W czym dializator przypominanerkę?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Dlaczego dializa nie może całkowicie zastąpić pracy nerek?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- 4.W tabeli zostały przedstawione wyniki badania moczu dwóch osób. Na podstawie analizy podanych wyników ustal i napisz, na jakie choroby prawdopodobnie cierpią ci pacjenci. W uzasadnieniu swojej odpowiedzi podaj ten wynik, który wskazuje na daną chorobę.
Badany parametr | Pacjent 1 | Pacjent 2 | Norma |
Barwa | lekko mętna | słomkowa | żółta/słomkowa |
Odczyn pH | 5,9 | 6,1 | ok. 6 |
Ciężar właściwy [g/l] | 1028 | 1020 | 1018–1030 |
Glukoza [mg/100 ml] | brak | brak | Brak |
Białko [mg/100 ml] | 1115 | brak | Brak |
Leukocyty | pojedyncze | 20 | 1–5 |
Erytrocyty | pojedyncze | pojedyncze | 0–3 |
Nabłonki | liczne | pojedyncze | 1–5 |
Bakterie | nieliczne | bardzo liczne | Brak |
Pacjent 1 chorujena: ……………………………………………………………………………………….
Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Pacjent 2 chorujena: ……………………………………………………………………………………….
Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………...
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
BIOLOGIA KLASA VIII
16.03.2020
TEMAT: Czym jest ekosystem?
Str. w podręczniku 116-120
Notatka w zeszycie
- EKOSYSTEM = BIOTOP + BIOCENOZA
Wypisujemy z podręcznika (str. 116) co tworzy biotop, a co biocenozę.
- Rodzaje ekosystemów.
- Naturalne np. ……………………………………………………………………………..
- Sztuczne np. ………………………………………………………………………………
- Sukcesja ekologiczna - ………………………………………………………………………
- Pierwotna np. ……………………………………………………………………………
- Wtórna np. ………………………………………………………………………………..
- 23.03.2020
TEMAT: Zależności pokarmowe w ekosystemie.
- w podręczniku 121-124
Notatka w zeszycie
Wyjaśnienie pojęć:
Zależności pokarmowe
Łańcuch pokarmowy
Poziomy troficzne (producenci, konsumenci, destruenci)
Proszę wypisać 5 łańcuchów pokarmowych ze str. 122. (zaczynamy zawsze od rośliny zielonej)
p. Elżbieta Godzińska - j. rosyjski
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 10:37
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 10:37
- Dyrektor
- Odsłony: 3830
JĘZYK ROSYJSKI /ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ 27-30.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI /GODZINA WYCHOWAWCZA 22-24.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI /GODZ. WYCHOWAWCZA 15-17.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI 06-08.03.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI 30.03-03.04.2020 - pobierz
JĘZYK ROSYJSKI 25.03.2020 - pobierz
Materiały i ćwiczenia do samodzielnej pracy dla uczniów z j. rosyjskiego. Ponadto uczniowie pracują z zestawami, ćwiczeniami i materiałami, które otrzymali ode mnie w szkole w dniu 11.03.2020r. – Elżbieta Godzińska
Klasa IV
1. Wpisz brakujące litery wwyrazach. Potem zaznacz w nich akcent.
1. матр шка
2. т лефон
3. хом к
4. доч
5. ж раф
6. шко а
7. реб нок
8. бабо ка
9. комп ютер
2. Do każdego pytania dopasuj właściwą odpowiedź
1. Как тебязовут?
2. Как твоя фамилия?
3. Как зовут твою маму?
4. Как зовут твоегопапу?
5. Ты новый ученик?
6. У тебя есть собака?
а. Его зовут Игорь.
б. Да, вот она, её зовут Грета.
в. Меня зовут Юра.
г. Да, я первый день в этой школе.
д. Кузнецов.
е. Её зовут Катя.
3.Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.
1. Ивановна, зовут, бабушку, Анна, мою
.
2. брата, как, твоего, зовут?
3. учителя, Пётр, моего, зовут, Борис-ович.
4. родителей, зовут, твоих, как?
5. Маша, эту, зовут, девочку
KlasaVII
Przetłumacznajęzykrosyjski.
1. wschód – ______________________________
2. południe – ______________________________
3. wieś – ______________________________
4. ulica – ______________________________
5. fabryka, zakład [pracy] – ______________________________
6. stolica – ______________________________
7. głośny – ______________________________
8. współczesny – ______________________________
9. ładny – ______________________________
10. podobać się – ______________________________
11. mieszkać - ___________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. pokój – ______________________________
2. przedpokój – ______________________________
3. sypialnia – ______________________________
4. wersalka, kanapa – ______________________________
5. fotel – ______________________________
6. łóżko – ______________________________
7. meble – ______________________________
8. krzesło – ______________________________
9. lodówka – ______________________________
10. w domu – ______________________________
11. mieszkanie – ______________________________
12. piętro – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. na prawo od..., po prawej stronie – ______________________________
2. pośrodku, na środku – ______________________________
3. w kącie, w rogu – ______________________________
4. miesiąc temu – ______________________________
5. wczoraj – ______________________________
6. dzisiaj – ______________________________
7. włączyć – ______________________________
8. zapomnieć – ______________________________
9. porozmawiać – ______________________________
10. rozmawiać przez telefon – ______________________________
11. odrabiać lekcje – ______________________________
12. sprzątać pokój – ______________________________
Klasa VIII
Przetłumacz na język rosyjski.
1. urodziny – ______________________________
2. Wielkanoc – ______________________________
3. Boże Narodzenie – ______________________________
4. sukces – ______________________________
5. kartka okolicznościowa – ______________________________
6. Szczęśliwego Nowego Roku! – ______________________________
7. rok szkolny – ______________________________
8. obchodzić święto – ______________________________
9. składać życzenia – ______________________________
10. życzyć zdrowia – ______________________________
11. życzyć szczęścia – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. urodziny – ______________________________
2. prezent – ______________________________
3. iPhone – ______________________________
4. uśmiechać się – ______________________________
5. siadać do stołu – ______________________________
6. cieszyć się, bawić się – ______________________________
7. jeść tort – ______________________________
8. grać w gry – ______________________________
9. zdmuchiwać świeczki – ______________________________
10. pomyśleć życzenie – ______________________________
11. zaprosić – ______________________________
12. marzyć o – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. zaproszenie – ______________________________
2. solenizant – ______________________________
3. impreza – ______________________________
4. wszystkiego najlepszego – ______________________________
5. zabawny prezent – ______________________________
6. za zgodą rodziców – ______________________________
7. oczywiście będę – ______________________________
8. tort czekoladowy – ______________________________
9. modne okulary – ______________________________
10. bilety na koncert – ______________________________
11. potwierdzić – ______________________________
12. założyć konto w banku – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. wezwać lekarza – ______________________________
2. chodzić do lekarza – ______________________________
3. złamać nogę – ______________________________
4. zachorować na anginę – ______________________________
5. Maszę boli gardło – ______________________________
6. katar – ______________________________
7. przeziębienie – ______________________________
8. zapalenie płuc – ______________________________
9. internista – ______________________________
10. stomatolog – ______________________________
11. grypa – ______________________________
Przetłumacz na język rosyjski.
1. wezwać pogotowie – ______________________________
2. robić sztuczne oddychanie – ______________________________
3. wypić herbatę z miodem – ______________________________
4. udzielić pierwszej pomocy – ______________________________
5. zażywać lekarstwa – ______________________________
6. opiekować się chorym – ______________________________
7. płukać gardło – ______________________________
8. leżeć w łóżku – ______________________________
9. spacerować na świeżym powietrzu – ______________________________
10. termometr – ______________________________
11. syrop na kaszel – ______________________________
12. plaster – ______________________________
Klasa VI
I. Przetłumacz zdania na j. rosyjski:
1. W dwudziestej minucie napastnik Legii wyrównał wynik.
................................................................................................................................
2. Kapitan drużyny strzelił piłkę do bramki przeciwnika.
...............................................................................................................................
3. W drugiej połowie meczu piłkarze Madrytu przystąpili do ataku.
................................................................................................................................
4. Lewandowski strzelił trzy bramki w tym meczu.
................................................................
5. Mecz zakończył się remisem.
................................................................................................................................
6. Nasza drużyna wygrała z wynikiem cztery do dwóch.
................................................................................................................................
7. Bramkarz złapał piłkę i w tym momencie sędzia zakończył mecz............................................................
II. Napisz po rosyjsku:
1. W gabinecie informatyki nie wolno jeść i pić.
...........................................................................................................................................
2. Czy w twojej szkole można korzystać z telefonów komórkowych?
...........................................................................................................................................
3. Na korytarzu nie wolno grać w piłkę.
................................................................................................................................
4. Czy tu można wysłać list polecony?
.........................................................................................
5. Nie wolno korzystać z tego komputera. On się zepsuł.
…………………………………………………………………………………………..
Klasa V
Вика: Здравствуйте, доктор!
Врач : .......................................................................................................................................................................................
Вика: У меня болит горло и голова.
Врач: .......................................................................................................................................................................................
Вика: Да, у меня высокая температура – тридцать девять градусов.
Врач: .......................................................................................................................................................................................
Вика: Спасибо, доктор. До свидания.
Врач: ............................
II. Wstaw czasownik любить w odpowiedniej formie.
1. Антон ................................. плавать в бассейне.
2. Мы ................................. слушать музыку.
3. Вика и Моника ................................. смотреть фильмы.
4. Я ................................. ходить на лыжах.
5. А ты что ................................. делать?
6. Почему вы не ................................. ходить в кино?
III. Odpowiedz na pytania.
1. Что у тебя болит?
.............................................................................................................................................................................................. .
2. Как ты себя чувствуешь?
.............................................................................................................................................................................................. .
3. Чем ты заболел / заболелa?
.............................................................................................................................................................................................. .
4. Что ты любишь делать?
.............................................................................................................................................................................................. .
5. Что слушают твои подруги?
...............................................................................................................................
p. Agata Falkowska kl.II
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 18, marzec 2020 10:06
- Opublikowano: środa, 18, marzec 2020 10:06
- Dyrektor
- Odsłony: 2463
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 28-30.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 27.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 22.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 21.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 15-17.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 07-08.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 06.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 01,02,03.04.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 30-31.03.2020 - pobierz
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA II 26-27.03.2020 - pobierz
Klasa II
Środa 18 marca 2020r.
- Język polski – czytanie tekstu o wiośnie; poznanie wyrazów, które łączą inne wyrazy lub zdania np. i, oraz, albo, że, ale.
- Podręcznik str. 76 – 77
- Ćwiczenia str. 68 – 69 ( do zeszytu zapisać „kropkę” tylko z ćw. 1 str. 68)
- Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – do pierwszego składnika dodajemy najpierw dziesiątki, a potem jedności z drugiego składnika
- Podręcznik str.40 (przeanalizować zadania) - do zeszytu zapisać zad. 4
- Ćwiczenia str. 32
Czwartek 19 marca 2020r.
- Język polski – wiersze o wiośnie ( wybrać jeden do pięknego czytania)
- Podręcznik str. 78 -79
- Ćwiczenia str. 70 – 71
- ćwicz. 1 str. 70 „Przepis na wiosnę” – dla chętnych
- Matematyka – zadanie 1 str. 77 z zeszytu ćwiczeń (pracuj z zegarem)
Piątek 20 marca 2020r.
- Język polski – układanie planu wydarzeń do opowiadania „Rower”
- Podręcznik str. 80 – 81
- Ćwiczenia str. 72
- Pisownia wyrazów z h – podręcznik str. 83, zeszyt ćwiczeń str.73, do zeszytu zapisać ćw. 5 str. 73
- Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – najpierw dodajemy dziesiątki z obu składników, a potem jedności z obu składników
- Podręcznik str. 41 , do zeszytu zapisać zad. 4
- Ćwiczenia str. 34, 35
Poniedziałek 23 marca 2020r.
- Język polski – wycieczka rowerowa
- Podręcznik str. 84 – 85
- Ćwiczenia str. 74 – 75
- Matematyka – dodawanie liczb dwucyfrowych – dopełnianie do pełnej dziesiątki
- Podręcznik str. 42 -43
- Do zeszytu zapisać zad. 4 i 5 str. 43 z podr.
Wtorek 24 marca 2020r.
- Język polski – „W marcu jak w garncu”; przypomnienie- rzeczowniki odpowiadają na pytania kto?, co?
- Podręcznik str. 86 – 87
- Zeszyt ćwiczeń: ćw. 1 str. 76 i ćw. 3,4,5 str.77
- Dla chętnych – lekcja programowania str.78 w zeszycie ćw.
- Matematyka – ćwiczenia str. 36 – 37
Środa 25 marca 2020r.
- Język polski – zdrowe odżywianie
- Podręcznik str. 88 – 89
- Ćwiczenia str. 80
-- tworzenie rzeczowników od czasowników
- Ćwiczenia str. 81
- Matematyka –odejmowanie liczb dwucyfrowych
- Podręcznik str. 44, 45 (przeanalizować zadania) – do zeszytu zapisać zad.3 str. 44 i zad. 7 str. 45
- Ćwiczenia str. 38