Dzisiaj jest: 26 Kwietnia 2024    |    Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

GIODO dzieciom

Wszyscy czytamy lektury

czytamy lekturyPonad 300 darmowych lektur szkolnych z legalnych źródeł z linkami do ściągnięcia oraz z krótką instrukcją, dla osób, które wcześniej nie korzystały z ebooków. Przy każdym e-booku, który można ściągnąć bezpłatnie jest słowo FREE.

Pomocne w nauczaniu

E-podręczniki to całe środowisko uczenia się i nauczania. Dadzą możliwość pracy w zespołach i dopasują się do indywidualnego stylu nauki.

Młodzieżowa Rada Gminy z wizytą w najważniejszych instytucjach państwa.

IMG 4842 CopyWyjazd edukacyjno - integracyjny MRG Wyszki do Warszawy.

24 września 2019 r. odbyła się wycieczka do Warszawy w której udział wzięli, głównie Radni Młodzieżowej Rady Gminy Wyszki ze Szkół Podstawowych: z Wyszek, Topczewa i Strabli. Uczestnikami byli również uczniowie, którzy w tym i w poprzednim roku kandydowali do Rady oraz ci, którzy pracowali w Komisjach Wyborczych.

Do stolicy wyjechaliśmy wczesnym świtem, aby na czas zdążyć do siedziby najwyższych władz Polski. Już o godz. 9.00 gościliśmy w budynku Senatu RP. Po kontroli i okazaniu dokumentów tożsamości zwiedzaliśmy poszczególne sale i korytarze wyższej Izby Parlamentu. Przewodnik ciekawie opowiadał o historii tej instytucji i jej ważnej funkcji w państwie. Na sali obrad dowiedzieliśmy się, wielu istotnych kwestii związanych np. z laską marszałkowską, na której widnieją trzy ważne daty dotyczące historii naszego państwa, a mianowicie: 1791, 1918 i 1989. Po Senacie przyszedł czas zwiedzania Sejmu, którego niebawem kończy się VIII kadencja. Tutaj pani przewodnik opowiadała o tym ważnym organie władzy ustawodawczej. Przedstawiła proces legislacyjny ustaw oraz podział miejsc w Sejmie. Kolejnym punktem wycieczki był Belweder. To miejsce urzędowania Prezydentów III RP. Obejrzeliśmy wystawę poświęconą Józefowi Piłsudskiemu i cenne pamiątki z nim związane. Tutaj Marszałek Polski mieszkał wraz z rodziną. Dzieci i młodzież, a także dorośli podziwiali piękne apartamenty prezydenckie. Duże wrażenie zrobiła na wszystkich Sala Pompejańska, najbardziej reprezentacyjna, w której koncertował m.in. Fryderyk Chopin. Byliśmy w kaplicy Matki Bożej Królowej Polski, której inicjatorem był Lech Wałęsa, były Prezydent III RP. Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, letniej rezydencji ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Obejrzeliśmy: Oranżerię, Amfiteatr, Pałac Myślewicki i wolno stojące rzeźby. W Pałacu na Wyspie król wydawał Obiady Czwartkowe. Zapraszał wówczas znanych polskich uczonych i artystów. Kolejnym punktem wycieczki był barokowo – klasycystyczny Zamek Królewski. To rezydencja królów I Rzeczypospolitej, siedziba Izby Poselskiej i Senatu. Tutaj odbywały się ważne wydarzenia związane z historią Polski. Na zakończenie podróży po stolicy, mogliśmy posłuchać ciekawych opowieści i zobaczyć niektóre ważne budowle Warszawy w miniaturze. Byliśmy w Parku Miniatur, w którym zobaczyliśmy: Pałace Saski, Karasia i Lubomirski oraz niektóre przedwojenne kamienice. Po tak intensywnym dniu zwiedzania, słuchania i podziwiania polskiego dziedzictwa narodowego, wszyscy udaliśmy się na zasłużony posiłek. Pełni pozytywnych wrażeń i emocji o godzinie 21. 30 wróciliśmy do Wyszek.

Kierownik wycieczki - Anna Twarowska.

Opiekunowie – Bożena Pierzchało i Magdalena Rzepniewska.

GALERIA

Rodzice dzieci sześcioletnich mogą tu znaleźć ciekawe materiały